Ötletek, találmányok II.

Maga az alap ötlet nem egyedülálló, mások is észrevették már, csupán hibás megoldást adtak rá s ezért nem is terjedt el (kevesen hallottak róla).

Az alap probléma, hogy sokszor a lakás egyes helységei sötétek, holott kinn süt a nap. Az épület jellege lényegtelen, hisz lehet ez irodaház, régi klasszikus bérház, de akár egy családi ház is.

Erre kifejlesztettek úgynevezett fénycsöveket. Ez gyakorlatilag egy tükröző bevonattal ellátott hatalmas (100-120mm átmérőjű) cső. Ezzel leginkább az a probléma, hogy nagyon nehéz utólag beépíteni.

Tehát arra gondoltam, hogy szükség lenne lencsékre. Ezek közül egy lenne a tetőn, amire egy szűrő bevonat kerülne, hogy csak a látható fényt engedje át. Legalábbis a hőt mindenképp kiszűrje.
Ezután már a lencs fókuszpontjába állított optikai kábellel lehetne magát a fényt továbbvinni. Ezért lenne lényeges kiszűrni a hőt, mivel itt van azért némi vesztesége a kábelnek. S ez a veszteség a külső burkolatot melegíti, tehát ez ne érhessen el 60-80 Celsius fokot. Illetve amennyiben ez alatta maradna, akkor csak nyáron kellene a szűrés, hisz télen hasznos ha be tudjuk vezetni a meleget passzív módon.
A kábel melegedése azért problémás, mert elképzelésem szerint magát a kábelt be lehetne húzni az eletromos kábelekmellé... Így gyakorlatilag a tetőre vagy tűzfalra kerülő külső egységhez kellene kivinni, és a lakáson belül lámpatestet cserélni. Tehát a lakásban kevés rombolással lenne telepíthető.
A lakáson belül azért kell lámpatestet cserélni, mert valószínűleg oda is kellene egy lencse ami szétszórja a fényt, bár előfordulhat hogy ez megfelelő tervezéssel elhagyható.
A kültéri egység kivitelezése nehézkesebb. Szükség van ugyanis valamilyen tükörre, ami adott területről fókuszálja a fényt a lencsére (valójában kettő javasolt, hogy ne kelljen forgatni azt az egy darabot). Egy szűrőre amit már említettem, s a gyűjtő lencsére. Mondjuk jobban átgondolva a problémát, gyakorlatilag egy prizma elegendő lenne a felesleges fény hullámhosszok kiszűrésére, nem létszükséglet hogy ez bevonat legyen.

Ezzel a megoldással kicsit szabadabb kezet kapnának a tervezők, illetve a most még sötét lakások is passzív eszközökkel "benapozhatók" lennének. S az egész megoldás környezetkímélő (nem környezetbarát, hisz megfelelő építkezés lenne környezetbarát ahol erre nincs szükség).

2014. Január 4. 18.26

Ötletek-találmányok 1.

Bár valószínűleg csupán magamnak írom ezt a blogot (szinte senki nem olvassa), azonban egy blognak ez a valódi célja. Tehát kicsit félreértelmezett műfaj ez...
Amennyiben mégis akad aki erre jár időnként, attól elnézést kérek a hosszú halgatásomért. Egyszerűen túl elfoglalt vagyok az oldal rendszeres folytatásához (ez csak részben igaz, hisz napi egy keresztszemes mintát rajzolok át)

A címben jelzett témához elöljáróban csupán annyit fűznék, hogy a legtöbb találmány szinte csak a véletlen műve. Gyakorlatilag olyan 70%-ban egy észrevett problémára adott megoldás. S itt a legnagyobb feladat a problémát észrevenni, jellemzően maga a találmány kifejlesztése már egyszerűbb feladat szokott lenni. A maradék 30% többfelé oszlik, hisz körülbelül 15% ebből egy észlelt furcsaság, s ezt követi hogy mire is lehetne felhasználni... Szerinte csupán a maradék 15%-on osztoznak a kutatások és egyéb hasonlók...
Persze erre semmi bizonyítékom, csupán a becslésem.

A lényegi ötlet amit leírok reményeim szerint előbb-utóbb beépül a járművekbe, kicsit biztonságosabbá téve a közlekedést...
Az alap problémát az a szituáció okozza, hogy sok esetben nem látod be az utat amire szeretnél ráfordulni. Az most mellékes hogy az udvarból tolatsz ki, vagy balra (nagy ívben) szeretnél rákanyarodni egy útra, de nem látod be, mivel egy kamion ott parkol.
Elég ismerős szituáció nem?
Holott ez a probléma a mai technika mellett egyszerűen kiküszöbölhető lenne. A kézenfekvő (értsd házilag megvalósítható) megoldás erre az lenne, hogy a csomagtartó és motorháztető egy darabja kiemelkedhet (motor emeli és süllyeszti gombnyomásra), egy doború tükör szeletet, vagy két darabból álló (szögben megtört) sík tükröt. A korszerű megoldás azonban, hogy a tolatókamera képét kell valamilyen formában elforgatni. Mivel legtöbb esetben maga a kamera fixen van beépítve, így itt is érdemesebb egy tükröt a kamera elé forgatni a megfelelő szögben. Bár az is lehet hogy olcsóbb több kamerát beépíteni...
S természetesen ugyanez a kamerarendszer kiépítése szükséges előre is.

Ennek további előnye egyébként, hogy szűk helyre való parkoláskor szintén a vezető segítségére lehet.

2013. Június 20. 19.28

Mák...

Magyarországon több mint 20 féle mákot nemesítettek ki az évszázadok során. A kommunizmus alatt persze nem volt ilyen nagy a választék az üzletekben, de ettől még léteztek, s vidéken beszerezhetők voltak itt-ott.
EU csatlakozásunk óta, ezek közül egyet sem szabad termeszteni...
Amit megvásárolsz a boltban, az egy ízetlen külföldi sz*r fajta.

Köszönjük EU

2013. Április 18. 00.24

Havazás...

Bár rengeteg munkám van, így mondhatni "elhavazódtam", most mégsem erről lesz szó.

Nemzeti ünnepünkön havazott.
S mivel ez idén már a harmadik alkalom, így minden erre szakosodott szervezet felkészült rá. Így a MÁV-nak is volt ideje... Ez onnan derült ki, hogy a Budapest-Vác vonalon az 1 óra 20 perces menetidő már hószállingózáskor is azonnal 2 órára módosult. Persze ezt sehol nem mondják előre, vedd meg a jegyet, a többire úgyis rájössz.

Facebookon lehet olvasni elégedetlen hangokat, hogy "kedvenc" pártunk és kormányunk cserbenhagyta az embereket, így volt aki 18 órát vesztegelt az autópályán.
Nem értem ezeket az embereket. Gergényi idején kivonultak volna a rendőrök, és simán félholtra is verik azokat akik a figyelmeztetés ellenére útra kelnek. Természetesen teljesen demokratikus módon tették volna, hisz a 2006-os események kapcsán szinte senkit nem ítéltek el, tehát törvényes volt minden. Ennek ellenkezőjét csak a mocskos nácik terjesztik.

Beszámolókból lehet tudni ("természetesen" nem az "elfogulatlan" ámde mindenképp "magyar" sajtóból), hogy a gárdisták is tevékenyen részt vettek a hólapátolásban, elakadt autók kiszabadításában. Helyenként a rendőrökkel közösen mentették a bajba jutott embereket.
Bár jelenleg még nem kezdődött meg az üldözésük, melyben nagy szerepe lehet az újabb "rendkívüli időjárás" miatt leesett 10 centi hónak is, az nyilvánvalóan tarthatatlan állapot, hogy "egyenruhában" havat lapátoljanak mindenféle képzetlen emberek. S mindezt teljesen önhatalmúlag mindenféle felsőbb engedély nélkül tegyék... S valószínűleg hólapáttal mint veszélyes fegyverrel alakzatban vonultak...

Időközben (Március 15.-én nemzeti ünnepünkön) Orbán "szabadságharcos" Viktorunk tekintettel az ünnepre, és az itthoni hóhelyzetre Brüsszelbe utazott ismét, ahogyan tette ezt tavaly is. (Pontosan nem tudom mikor utazott el, ugyanis azt nem találtam meg.)

Mivel az "állami" gépezet már nem számított igazán havazásra, így az erre szolgáló gépek 16-18 órás késéssel tudtak csak elindulni. Gyakorlatilag Ausztriából hamarabb érkezett segítség mint ahogy "vezetőink" felébredtek... (Igen, Március 15.-én. S mindez nem kellemetlen vezetőink számára...)
Persze "kormányunk" szerint a felelőtlen autóvezetők a hibásak, és a "rendkívüli időjárás" a kialakult helyzetért, miközen ők sem számítottak havazásra (pedig ezért még fizetést is kapnak...), s így tájékoztatást sem adtak ki.
Voltak területek, ahol a "rendőrség" továbbra is a gyorshajtók lefülelésével volt elfoglalva...

Azóta persze kiderült, hogy a katasztrófavédelem és a belügyminisztérium is tökéletesen végezte a munkáját. Csupán 16 óra késéssel sikerült elrendelni a riadót...
Ezután már beindult a gépezet, így a következő SMS-t sikerült elküldeniük: "Segítünk! Ne hagyja el a gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe! Belügyminisztérium"
Persze ezt a semmitmondó üzenetet két mobil szolgáltató összes ügyfele megkapta...
Ezen kívül információt nem sikerült kiadniuk. Azonban beindult a propaganda gépezet, így 16.-án már minden sajtóforrás azt hangoztatta, hogy minden rendben, nincs hótól elzárt település... A Székesfehérvár-Budapest útvonal ugyan még autópályán 6 óráig tartott, de ez kimaradt a hírekből...

Időközben persze a cigányság sem tétlenkedett.
Néhány magára hagyott autót feltörtek. Persze kizárólag azért vitték el az értékeket, nehogy valami mocskos tolvaj tegye rá a kezét, hisz ők becsületesen leadták azonnal, tehát csupán biztonságba helyezték...
Ugyanezen kissebbség tagjai a leszakadt felsővezetékekből is vittek el darabokat, illetve az áram nélküli szakaszokról is vágtak le kábeleket.
Ha megkérdeznék az elkövetőket, akkor minden bizonnyal azt nyilatkoznák, hogy kizárólag az Elmü-Démász szakembereinek munkáját szerették volna segíteni, nehogy elkerülje a figyelmük a megsérült vezeték, hisz az komoly balesetveszélyt rejtett volna... A leszakadt vezetéket pedig környezetvédelmi okokból szálították el, hisz igen komoly környezetkárosítást okozott volna ha ott hagyják.
Mindezt az is alátámasztja (mind a származást mind pedig a jóindulatot), hogy a rendőrség csupán lopás miatt indított eljárást, s nem terrorizmus (a magyar jogrendben közérdekű üzem megzavarása) miatt indított eljárást. Ahogy teszik ezt minden hasonló esetben...
Ez csakis így lehetett, hisz aki mást gondol az bizony mocskos nácirasszista (igen, így egybe írva), és a szólásszabadság nevében azonnal börtönbe zárható (és zárandó)... Természetesen ugyanezek a mocskos nácik állítják azt is, hogy a cigányság nem szeret dolgozni. Hisz az itt leírtakból is látszik, hogy "roma" polgártársaink ilyen cudar időben is mentek, s kizárólag az ország érdekében tevékenykedtek. Az hogy egyikükné sem találtak hólapátot, csupán a mélyszegénység következénye.

Azért kíváncsi lennék, hogy hány ember fagyott halálra a saját otthonában az alatt a röpke 6 nap alatt mire mindenhol helyreállították az elektromos vezetékeket (a modern fűtési rendszerek nem mennek keringető szivattyú nélkül, tehát hiába van tüzifa vagy gáz, áram nélkül semmit nem ér).

Lenne továbbá néhány javaslatom is a Fidesz diktatúra számára. Avagy ha már elkúrják legalább azt csinálják rendesen...
Meg kellene büntetni azokat, akik traktorral mentek kihúzi az elakadt járműveket.
Az összes autósra aki az autópályán ragadt szintén büntetést kellene kivetni, hisz az átlagsebességük nagyon alacsony volt, tehát az autó műszaki állapota nem megfelelő. Ezt egyébként az is alátámasztja, hogy egy tank benzinnel tettek meg 50-60 kilométert.
Bárki aki szendvicset vagy csak egy teát vitt az úton ácsorgó autósoknak egy átfogó ÁNTSZ ellenőrzésnek kell alávetni, hisz vendéglátói tevékenységet folytat.
Az úton rekedtek mobiltelefonjáról a Facebookra feltöltött segítségkérést meg kell vizsgáni, s aki 15.-e után ilyet tett azt felelősségre vonni rémhír terjesztésért (hisz addigra minden rendben volt kormányunk szerint).
Akik civilként hólapátot fogtak, azoknak igazolniuk kellene hogy erre van képesítésük.
A katasztrófavédelem részére is szerezzenek be hóágyúkat, hisz a ktasztrófa megvédése a fő feladatuk (hisz azt megtudhattuk, hogy az emberek mentése nem.)

S végezetül szeretném megköszönni mindenkinek aki segített bajba jutott embertársain. Köszönöm a tűzoltóknak, az egyszerű rendőröknek, hogy vezetőik töketlensége ellenére ott voltak, s a megfelelő eszközök és információhiány ellenére megtették amit tudtak. Köszönöm azoknak a vidéki embereknek, akik traktorral kivonultak menteni, befogadtak néhány embert, vagy teát vittek. Illetve bármi módon segítettek (ilyen helyzetben már az is segítség lehet ha ott van valaki).
Köszönöm.

2013. Március 28. 19.24

Jelentkezem

Nem vesztem el, csupán nem sok mutatnivalóm van.
Lassan haladok azért a Néprajzi Múzeum anyagainak feldolgozásával (ez még mindig az xszemes/mn.php címen található, s mivel keveslem az eddig átrajzoltak számát, így a menübe továbbra sem került be).
Közben elkezdtem közösségi oldalakon is megosztani a dolgokat (ha úgy tetszik reklámozni a weboldalt), ebből csupán annyi látszik, hogy kicsit változott alul a megosztás ikonsor. Egyelőre mérsékelt a siker, de nem is vártam gyors változást.
Esténként próbálom a betűtípus mintákhoz a scriptet írni, illetve a felmerülő problémákra megoldást találni...
S közben próbálom a programozási tudásom frissíteni.

A betűtípus mintákról.

Itt továbbra is küzdök a középvonal keresésével. Sajnos azok a kódok amiket találtam számomra nem felelnek meg (az hogy más programnyelven íródott kissebb gond). Tehát ezt még meg kell oldanom.
Az eddig megírt részt lefuttattam. Az várható volt, hogy nem lesz villámgyors, de hogy 10-12 órát dolgozzon egyetlen betűtípussal arra nem számítottam (s ez még nem is a teljes program...). Persze ez valahol érthető, ugyanis gyenge a gép, és elég sok dolgot kell számolnia. Az egész úgy működik, hogy fogja az adott betűtípust, elkészíti egyetlen betű képét a megadott méretben. Ezután a sorban következő karaktert is. A másodikat ráteszi a képre, és elkezdi egyre közelebb tolni az elsőhöz, hogy a lehető legkissebb legyen a végleges minta kép. Ahogy láttam, körülbelül fele akkora lesz így az elkészült betűminta kép. Majd amikor az összes karakterrel elkészült, akkor egyetlen képre szépen egymás után rámásolja a betűk képét, az összetolásokat is figyelembe véve. Ezután ebből készíti el a leszámolható mintát.
Ez eddig nem is tűnik hatalmas feladatnak. Csakhogy a program mindezt elvégzi a betűtípus módosított változatain is, s többféle leszámolható mintát készít... Tehát a betűket dönti balra két féle dőléssel, s jobbra is két félével. Készít egy kövérebb változatot, illetve kicsit nyújtja is a karakterek képét. Illetve ezek kombinációit (már ahol van értelme) is megcsinálja.
Leszámolható mintából készít egy alap változatot. Egy két színből készültet (itt fekete karakter mellett szürke képpontokat is tesz a karakter szélére). S két féle élsimítással is próbálkozom, ahol már szükség van fél szemek számolására is. (az hogy kontúrozza is, vagy csak kontúrt készítsen természetesnek tekinthető)
Mindezt 25 betűmérettel teszi, ezért van szükség ennyi időre...

S itt merült fel a következő probléma...
Ugyanis jelen pillanatban a program hatalmas tárhelyet igényel. Konkrétan egyetlen betűtípusnál körülbelül 200-250 Mbyte (200-250 Mega). Ez azt jelentené, hogy a rendelkezésemre álló 2 Giga szabad helyre 7-8 betűtípust tudnék csak feltenni.
Tehát ki kell dolgoznom még egy olyan rendszert, ahol egy kis méretű képen tárolom az összes szükséges információt, s ebből egy kis script készíti el az épp szükséges leszámolható mintát. Ez elsőre nem túl bonyolult feladat, ugyanis csupán annyit kellene tenni, hogy egy tetszőleges színhez hozzárendelem, hogy a háttér legyen piros, s felül legyen kontúr. Persze ezt minden lehetséges kontúrral (körübelül 30 változat), s 10-12 színnel...
A betűtípushoz ugyan elegendő lenne két szín (valójában a hátteret is figyelembe véve 3), azonban ha már elkészítem, akkor ugyanezt fogom használni a hagyományos minták esetében is. Ott viszont (elsősorban a tiszavidéki mintáknál) előfordulhat 10-12 szín...
Egyelőre azon gondolkodom, hogyan lehetne mindezt viszonylag logikusan megoldani. Tehát ha megnyitom a képet, akkor kirajzolódjon a minta. Ez csupán nekem segítség, a program számára lényegtelen...

Amikor kevésbé fáradtan sikerül leülni a gép elé, akkor próbálok fejlesztőkörnyezetet találni a C++ programnyelvhez. Itt az okoz bonyodalmat, hogy Linux alól szeretnék Win alá fejleszteni, illetve ha sikerül akkor kereszt platformos lenne a program (tehát lenne Linux, Windows, Mac változata is).
Érdemes 1-2 hetet rászánni erre, ugyanis utána ezt fogom használni évekig. S annál nincs bosszantóbb mint egy logikátlanul felépített eszközzel vesződni.

Hirtelen ennyi jutott eszembe így év elején (Az új naptáram szerint Február az év eleje :-) ).

2013. Február 2. 10.41
<< újabb bejegyzések     régebbi bejegyzések >> 

Megosztás Google Buzz-on Del.icio.us-hez ad Megosztás Digg-en Hozzáadás a Google könyvjelzőkhöz Megosztás MySpace-en Hozzáadás MSN könyvjelzőkhöz Hozzáadás Yahoo! könyvjelzőkhöz Reddit StumbleUpon

© 2003-2013 Antal László
Valid Robots.txt XHTML 1.0 CSS 2.1 WCAG 1.0 XHTML 1.0 (WDG) CSS 2.1 (WDG) Akadálymentes oldal (link a paramédia weboldalra) I ¦ Validator [Valid RSS]
elektronikus levél az oldal szerkesztőjének RSS hírcsatorna is elérhető Ugrás a nyitólapra. Vendégkönyv... Az oldal blogja...